سای اکسپلور: نمونه ی ایرانی ریسرچ گیت

سای اکسپلور: نمونه ی ایرانی ریسرچ گیت

همانطور که میدانیم ریسرچ گیت یک شبکه ی اجتماعی علمی برای بازیگران اکوسیستم پژوهشی دنیاست.شبکه ای از پژوهشگران، دانشمندان، اساتید و دانشجویان سراسر جهان در جهت ارتباط، همکاری، پرسش و پاسخ و مبادله‌های علمی است.

این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۸ توسط دو پزشک به نام های ایاد مادیش۲ و سورن هاف مایر۳، و یک متخصص رایانه به نام هارست فیکنشر۴ در بوستون آمریکا راه‌اندازی شد و چندی بعد به برلین آلمان انتقال یافت.

تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از ۲۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۱ به ۹ میلیون نفر تا کنون، رسیده است. تعداد کارکنان آن نیز در حال حاضر، ۱۵۵ نفر گزارش شده است.

از مهرماه ۱۳۹۸ پایگاه چکیده نامه ای سای اکسپلور را که با هدف جمع آوری تولیدات پژوهشی معتبر ایرانیان در منابع جهانی بود راه اندازی شد(شرکت داده پردازی تلاش و توسعه). و از اول تیرماه ۱۳۹۹ نیز به صورت گسترده اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عنوان یک شبکه ی اجتماعی علمی برای اکوسیستم پژوهشی ایران کردیم.

هدف نهایی ما از راه اندازی این شبکه ی اجتماعی اتصال اکوسیستم پژوهشی، صنعتی، کارآفرینی کشور با هم است تا بر روی یک بستر بومی امکان ارتباط و هم افزایی بین اجزاء مختلف تولید ثروت کشور برقرار شود.

نسل امروز دانشگاه ها را به عنوان نسل کارآفرین با مأموریت ایجاد ارزش افزوده در کشور می دانند. سای اکسپلور براحتی می تواند در خدمت این مأموریت دانشگاه ها برای افزایش بهره وری پژوهش ها در دانشگاه که هم در راستای رفع نیازهای جامعه باشد و هم در راستای خلق ثروت از طریق تجاری سازی همگام با صنعت و کارآفرینی کشور.

در مرحله ی اول ما با پژوهشگران، دانشمندان، اساتید و دانشجویان ایرانی به عنوان کاربران اولیه ی سای اکسپلور در ارتباط هستیم. چرا که با باشتراک گذاری تولیدات بسیار زیاد دانشگاهی در ایران می توان بستر بزرگی از کارهای انجام شده ایجاد کرد که حتی بسیاری از کارها ممکن است گره از مسائل صنعتی کشور نیز حل کند که بازار از آن بی خبر باشد.

ما آنچه را که تابحال توانسته ایم بصورت ماشینی تشخیص بدهیم برای هر فردی که حتی یک خروجی پژوهشی داشته باشد در چکیده نامه ایجاد کرده ایم. سپس افراد می توانند با ادعای پروفایل یا ثبت نام جدید در شبکه اقدام به افزودن تمام تولیدات پژوهشی خود اعم از ثبت اختراعات، مقالات، کتاب ها و سایر پژوهش های خود بکنند.

این کار هم به غنی شدن هر چه بیشتر پایگاه اطلاعاتی مدارک ایرانیان کمک خواهد کرد و هم اینکه باعث افزایش دیده شدن مدارک کاربران می شود و از این طریق ارتباط بین کسی که نیازمند مدرک است و کسی که تولید کننده است برقرار خواهد شد.

برای افزودن مدارک تولیدی تان به شبکه در بخش پروفایل خود قسمت ” مدارک پژوهشی و تخصصی” استفاده کنید:

یک سری مدارک ممکن است از قبل در این بخش موجود باشد، که درست یا نادرست باشد و بصورت ماشینی این کار صورت گرفته است. و قابلیت ویرایش و یا پاک کردن دارد.

بقیه ی مدارک هم امکان افزوده شدن، توسط خود شما را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code